Sivut

torstai 14. huhtikuuta 2011

PRKL!....

..Että mä olen liekeissä. Luin jokinaika sitten juttua snautsereista ja niiden koulutuksesta. Kirjoittaja selitti kuinka kukaan muu kuin snautserin omistaja ei voi tietää sitä uskomatonta fiilistä mikä tulee kun snautseri tekee jonkun suorituksen ilmaan minkäänlaisia kommervenkkejä ja väliaikanumeroita. Ja se fiilis on mulla tänään! Videota tai kuvia en ole kummastakaan treenikerrasta saatu, mutta ai että tätä autuuden tunnetta mikä valtaa mielen kun tuo prinsessa tajuaa mitä haetaan ja on aktiivinen, uskottehan mua että se osaa?

Ollaan Doriksen kanssa enemmän ja vähemmän aktiivisesti treenailtu rally-tokoa ja kahden viimeisen illan treenit ovat menneet vähintääkin putkeen. Doris osaa seurata, Doris osaa kääntyä seuratessa 360 astetta, Doris osaa vasemman täyskäännöksen, Doris osaa edetä sekä hitaasti että juosten, se osaa askeleen oikealle ja ennenkaikkea se KESKITTYY!

Toki meillä oli helpot lähtökohdat, Doris on viittävaille valmis BH-kokeeseen äitini treenauksessa. Mutta suuri haaste on ollut saada se toimimaan mun kanssa nätisti, ilman että se vie mua 16-0. Sen lisäksi haasteena on ollut seuraamisen opettaminen ”iloisesti”. Doris on luonteeltaan hieman tosikko välillä kun treenataan, kun taas Rallyillessa mä haluaisin sille sellaisen iloisen JEE-asenteen päälle, mikä sillä on useimmiten vapaalla. On rally-liikkeissä toki sellaisiakin liikkeitä joita ei tottis puolelta löydy, mutta periaatteessa Doris osas jo paljon ennenkuin meidän treenailu alkoi.


Suursnautserius - selittää kaiken.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti