Sivut

lauantai 16. huhtikuuta 2011

Pentukuumetta!

Pentukuume, tuo jokaista koiraihmistä nurkan takana vaaniva, hoitamattomana kohtaloksi oleva sairaus josta myös minä kärsin. Koska kyseessä on sairaus sitä täytyy myös lääkitä. Hoidosta on ristiriitaista tietoa, joidenkin asiantuntijoiden mukaan pentujen tapaaminen ja lässyttely auttaa asiaa ja toisten mielestä taas pennuista mahdollisimman kaukana pysyminen on paras vaihtoehto. Kaikki on kuitenkin yhtämieltä siitä että kumpikaan edellämainituista tavoista ei lopeta sairautta kokonaan, ainoa sairauden tappava ase on oman pennun hankkiminen. Sairaus uusii helposti kun siihen on kerran sairastunut, joten olkaa siis varuillanne ja muistakaa suojautua pentupöpöiltä!

Itse olen taudinkantaja. En kylläkään halua että sairaus koituu kohtalokseni, vaikka olisihan se hienoa kun lehti-ilmoituksessa lukisi kuolinsyyksi pentukuume. Itse kuulun siihen kastiin jonka mukaan pentujen tuoksu, naskalihampaat ja suukottelu auttaa oireisiin joten perjantaina olikin vuorossa kuusiviikkoisia riiseninpentuja. Ai että, onko se suloisia? ON <3_<3












^Kylmänviileenrauhallisesi se yksinkertaisesti vai puree täysiä!

Ja tosiaan, Diego kävi samalla trimmissä kun kasvattajalla oltiin. Heino mies siitä vielä tulee, toivon :)

5 kommenttia:

  1. Aw miten söpöjä! Mutta mun pentukuumen on jossain hyvin kaukana, kun täällä rääkkyy yksi terrierivauva! :D

    VastaaPoista
  2. Eikä, miten suloisia koiralapsosia <3 Pentukuume tosiaan ikävästi tuppaa uusiutumaan, mutta onneksi tänä keväänä olen säästynyt tuolta kavalta sairaudelta itse. Leia on sen verran pentu vieläkin :D

    VastaaPoista
  3. Hengenvaarallinen tauti, johon ei apteekin hyllyltä löydy vasta-ainetta. Itse olen siihen monet kerrat sairastunut, mutta nyt vihdoin pitkän etsinnän jälkeen olemme löytäneet siihen lääkkeen!

    Haha hajosin pahasti tolle sun selitykselle :D mutta juu miee saan lääkettä maanantaina kun mennään kattomaan vauvvoja, ARVAA JAKSANKO OOTTAA!? E N !

    VastaaPoista
  4. Johanna, YRITÄN! :'D

    Nelli, teidän blogi on kanssa kyl yks pentukuumeisen painajainen! Ainakin mulle, , kappidandiefanille :'D

    Laura, Niin tuppaa. Onneksi olet, mä en kestä tätä kohta enää. varastan vielä jonkun pennun ja salakuljetan sen meille :P

    Linda, eiiih, kohta teidänkin blogi täyttyy pentukuvista ja mä kuolaan silmäni päästä. Mutta onneksi sait läkityksen kuntoon, se todellakin voi olla hengenvaarallista. Noh et jaksa oottaa, en mäkään! Iiks, pentu pentu!! :)

    VastaaPoista